אחד הדברים שהוכחו מעל לכל ספק במלחמה שאנו עוברים הוא יכולתו של חיל האוויר הישראלי. שורת הישגים שהחיל קצר מוכיחה מעל לכל ספק את יכולותיו.
מי שאוהב טיסות וירצה לדעת יותר על התחום יילך בחדרה לקלוב תעופה. קלוב התעופה חדרה נוסד בשנת 1944 ופועל רצוף מאז. תחילתו של קלוב התעופה ע"י התקבצות של מספר חברים שבראשם עמד בלפור סימן-טוב ז"ל. כשהבריטים עזבו את הארץ, קיבלו חברי קלוב התעופה את אחד המבנים של המחנה הבריטי ששכן במקום בו עומד היום גן המייסדים. לאחר מספר חודשים עבר לאורוות הסוסים של המחנה הבריטי ברחוב הרצל פינת ביאליק, שם עמד שנים רבות עד לשנת 1983.

בהמשך, בבי"ס עמל, במגמת הנגרות, עם המורה שמעון קרוגלק ז"ל, החלו לבנות 7 דאונים שנקראו "ורונה" (עורב בפולנית), תלמידי הנגרות יחד עם חניכי קלוב התעופה שיתפו פעולה ואכן נבנו כאן בחדרה כלי הטייס הראשונים אשר שימשו לימים והכשירו את טייסי חיל האוויר בינהם דב הוז, עזר ויצמן ורבים אחרים. לימים, כאשר הצריף הבריטי בו שכן המועדון מט ליפול, הועתקה הפעילות למקלט בשכונת שלמה בעיר ומשנת 1989, שוכן המועדון ברחוב רוטשילד.

כיום, קלוב התעופה חדרה הינו חלק מרשת של סניפי תעופה בכל הארץ הפועל תחת איגוד הטיסנאות בישראל "קלוב התעופה לישראל – טיסנאות" ועוסק בספורט התעופה על כל מחלקותיו.במועדון בונים ומטיסים מגוון רחב של טיסנים: עם ובלי מנוע, מנועי בנזין, חשמליים, מנועי גומי, דאונים, טיסנים נהוגי כבלים, או טיסנים חופשיים.

הקלוב מקבל לשורותיו ילדים מכיתות ד' ומעלה וכן בוגרים שחיידק התעופה דבק בהם. במועדון יש את כל הציוד, החומרים והאביזרים המאפשרים לחברים לבנות כל כלי טיס שירצו וכמובן שיש גם תכנית לימודים ועבודה, סימולטור טיסה והדרכה מקצועית במועדון ובשטחי ההטסה.
לאורך שנותיו קצר המועדון הישגים רבים וביניהם פעמיים אלופי העולם בטיסנים חופשיים לנוער. בוגרי המועדון הם מהנדסי אווירונאוטיקה וחלל, מהנדסי מכונות וחשמל, רבים מהם בוגרי חיל האוויר לרבות טייסים כמובן, נווטים, פקחי טיסה, ומפעילי כטב"מים רבים.
המועדון פועל 7 ימים בשבוע כשבימי שבת וחופשים, מטיסים החברים את כלי הטייס שבנו במועדון ומשתתפים בהטסות האימון ובתחרויות מקומיות, אזוריות, ארציות וכחברי נבחרות ישראל לאירופה ואליפויות העולם.

אך לפני התחרויות יש דרך שחניכים עוברים. בהתחלה, בונים טיסנים מהקלים והפשוטים ולאט לאט מגיעים לטיסנים גדולים ומתקדמים, הם גם יכולים להתנסות ולפתח בעצמם כלי טיס תוך כדי לימוד הכוחות הפועלים על המטוס, חוקי הפיזיקה השונים: חוק ברנולי, וצינור ונטיורי, הם לומדים כיצד נוצר העילוי וכיצד ניתן להתגבר על כוח הכבידה. הם עובדים עם חומרים מורכבים ונחשפים לשיטות בנייה והטסה ייחודיים.

ולעיתים, זה הקושי. לילדים היום יש הרבה פחות סבלנות והם רוצים סיפוקים מיידיים. טיסן או מטוס לא בונים בחוג אחד או שניים, אך כן אפשר לראות התקדמות כאשר בכל מפגש בונים עוד חלק ומתקדמים לבניית המטוס. אך מי שכבר נתפס לעולם התעופה, לא יכול להיפרד ממנו כל-כך מהר, ואכן כל מי שנמצא בקלוב התעופה הוא ברמה גבוהה ובהחלט בדרך לכבוש את השמיים.

קלוב תעופה

קלוב תעופה

קלוב תעופה