פרויקט "אם לאם" יוצא לדרך בחדרה: מתנדבות מסיימות הכשרה ומתחילות ללוות יולדות.

בימים אלו הסתיים בהצלחה המחזור הראשון של הכשרת המתנדבות בפרויקט העירוני "אם לאם", יוזמה מרגשת של עמותת פנאי העיר ומחלקת ההתנדבות העירונית באגף הרווחה, שנועדה לתמוך ביולדות בתקופה שלאחר הלידה. הפרויקט, שנבנה בשיתוף פעולה עם גורמים רבים בעירייה, מציע תמיכה רגשית, אישית וחברתית לנשים לאחר לידה באמצעות מפגשים קבועים עם מתנדבות מיומנות.

היוזמה, שנבנתה בשיתוף עם אגף הרווחה, אגף החינוך, המרכז ההוליסטי לגיל הרך, טיפות החלב בעיר, היועצת לקידום מעמד האישה ועוד גופים עירוניים רבים, הושקה מתוך מטרה להעניק ליולדות תמיכה כוללת. בפרויקט נוטלות חלק גם ויצ"ו, נעמ"ת והרשות לביטחון קהילתי, בסיוע מפעל הפיס.

לאורך ששת מפגשי ההכשרה, בהנחיית אורלי מור ודייזי אלמדו, רכזות הפרויקט, המתנדבות עברו הכשרה מקצועית ומעמיקה כדי להעניק ליולדות בחדרה תמיכה ממוקדת בתקופת חופשת הלידה. כל יולדת תוכל להסתייע במפגשים שבועיים עם המתנדבות, שמגיעות כדי להקשיב, לתמוך ולעזור – בין אם מדובר בלידה ראשונה או ברביעית.

ההכשרה כללה נושאים רבים, בהם הולדת האם והתינוק, וכן מצבים רגשיים ונפשיים לאחר לידה, בהנחיית ורד ברדה, מפקחת טיפות חלב בלשכת הבריאות חדרה. בנוסף, מירב גרוס שיריזלי, עו"ס ורכזת נתיבים להורות, לימדה את המתנדבות על תיאוריית ההתקשרות וחשיבותה לאחר הלידה. מפגש נוסף הוקדש לסקירת המענים העירוניים לגיל הרך, בהשתתפות אנשי מקצוע נוספים מהעירייה.

רכזות הפרויקט מסרו כי "אנו גאות בקבוצה של מתנדבות מחויבות, מקצועיות ומלאות מוטיבציה, שנמצאות כבר בהתרגשות רבה להתחיל ולהעניק תמיכה ליולדות. ההכשרה ענתה על כל הציפיות שלהן ואף מעבר, והן מחכות כבר לפגוש את הנשים שהן עתידות ללוות."