סדרת סיורים ספרותיים בהדרכת: נורית בזל

כמה?

מכירה מוקדמת: 1080₪
מכירה מאוחרת: 1280₪

איפה?

סיורים באזורים שונים

מתי?

24/09/2024
כ"א אלול התשפ"ד
08:00-16:00

מידע

סדרת סיורים ספרותיים

בהדרכת: נורית בזל

*הסיורים יתקיימו בירושלים

**דרגת קושי: קלה

24.9.2024   - היינו ילדים וזה היה מזמן... – בעקבות יוסי בנאי ומשפחתו

29.10.2024 - כותבות הכול במכחול

26.11.2024 - בעקבות הסופר אלי עמיר וספרו 'נער האופניים' - בירושלים

24.12.2024 - בעקבות יהודה עמיחי

21.1.2025 - אצל עגנון על המרפסת

25.2.2025 - בעקבות הסופר מאיר שלו וגיבורי ספריו

25.3.2025 - נתיבות חיים (באר) בירושלים

22.4.2025 - אל מחוזות אהבה וחושך (עמוס עוז)

 

8 סיורים - ימי שלישי
נק' איסוף: בשעה 7:45 ברחבת העירייה , בשעה 8:00 ממרכז פנאי בית אליעזר

שעת חזרה משוערת: 16:00

העלות כוללת: הדרכה, כניסה לאתרים, אוטובוס
העלות אינה כוללת: ארוחות 

 

פירוט הסיורים:

24.9.2024 - היינו ילדים וזה היה מזמן... – בעקבות יוסי בנאי ומשפחתו

זיכרונות וגעגועים במסלול הילדות של יוסי בנאי ממרכז העיר לביתו בשוק מחנה יהודה, דרך אתרים המוכרים משיריו ומספריו: בית ספר אליאנס, בית הדפוס שעבד בו, בתי הקולנוע שאהב ועוד. בליווי קטעי קריאה ושירים.

29.10.2024 - כותבות הכול במכחול

סיור מרגש בעקבות חמש משוררות, כולן מציירות שהיו בירושלים ושירושלים בשירתן. על רקע שכונות שערי חסד הציורית ורחביה היפה 'נפגוש' את אלזה לסקר שילר, היהודיה הנחשבת לגדולה במשוררות גרמניה, רחל שחיפשה אהבה בירושלים, לאה גולדברג, יוצרת רבת פנים, זלדה, משוררת פורצת דרך ברחוב החרדי ויונה וולך, האקספרסיוניסטית והנועזת.

26.11.2024 - בעקבות הסופר אלי עמיר וספרו 'נער האופניים' - בירושלים

נחזור עם גיבור הסיפור - נורי בן ה-16 לשנות החמישים, 'נרכב' עמו בסמטאותיה ורחובותיה של ירושלים של אז, "עיר קטנה שאפשר לחבק". נכיר את משרד ראש הממשלה שם עבד, את מיכל אהובתו בת רחביה, בית ספר ערב 'דעת' שם למד ועוד. נתוודע לעולמו של צעיר, נער עולה שחי ללא הוריו בעיר ומנסה לעצב את זהותו ולבחור בין התרבויות השונות. נתרגש מן הנער החכם, הרגיש והמיוחד ונקשור את תולדותיו לתולדות יוצרו - הסופר האהוב אלי עמיר.

4.12.2024 - בעקבות יהודה עמיחי

טיול בעקבות הסופר והמשורר יהודה עמיחי, המשורר המופלא שכתב הכי הרבה שירים על העיר. יהודה עמיחי השתמש ב"חלק קטן מן המילים שבמילון" כדבריו, אך היטיב לבטא את החוויות האנושיות של כולנו כמו גם את חוויות המדינה למודת המלחמות הכמהה לשלום.
השכונות מושבה גרמנית, אבו תור וימין משה יהיו הרקע לסיפור חייו, שירתו וסיפורים על משפחתו וחבריו. ננסה לפענח את סוד קסמו שהפך אותו למשורר של כולם.
הסיור מלווה בשיריו של עמיחי.

21.1.2025 - אצל עגנון על המרפסת

הבית, הנוף, האנשים, השכונה והיצירה של הסופר הדגול. סיור בשכונת תלפיות, "שכונת הגנים" הראשונה בירושלים, תוך סיפור על האנשים המיוחדים שגרו בה ועל הקשרים שלהם עם ש"י עגנון. בסיום, ביקור בבית עגנון , שנשאר כפי שהיה בימים שהסופר ובני משפחתו גרו בו. כולל קטעי קריאה מיצירותיו ומספרה של ביתו אמונה ירון.

25.2.2025 - בעקבות הסופר מאיר שלו וגיבורי ספריו

מאיר שלו ואף רפאל – גיבור ספרו "בביתו במדבר" גדלו בשכונת קריית משה. נספר על ילדותם ועל אנשים ואירועים שעיצבו את חייהם. מה אמת ומה דמיון בסיפור? היכן שינה הסופר מעט את המציאות כדי להתאימה לצרכיו? נזכיר גם את יאיר מנדלסון ואמו רעיה – גיבורי "יונה ונער".

25.3.2025 - נתיבות חיים (באר) בירושלים

עם "נוצות" ו"חבלים" בעקבות הסופר חיים באר במסלול שעבר יום יום בלכתו מבית הספר שלמד בו לביתו בשכונת גאולה. נשמע על אימא רציונליסטית שהאמינה לנבואת מקובל, סבתא פנטזיונרית שסיפרה סיפורי אמת, ואבא שלא האמין באלהים אך שמר מצוות והקים בית כנסת מיוחד במינו. על אלה ועל השפעתם על נער רגיש ומוכשר שיהיה לסופר.

22.4.2025 - אל מחוזות אהבה וחושך (עמוס עוז)

ספרו האוטוביוגראפי של עמוס עוז - "סיפור על אהבה וחושך" מרגש אותנו כשהסופר מתאר את מחוזות ילדותו בכרם אברהם. נלך לבית הספר שלמד בו אצל המורה זלדה ונשמע על השפעתה עליו. נלך גם לבית המרקחת שהמשפחה צלצלה ממנו לתל-אביב – מחוז האור, נבקר בבית שגדל בו ועוד.


עלות סיור ברכישת הסדרה = 135 ש"ח

 

במידה ומנוי לא יוכל להגיע באפשרותו להעביר את המנוי לאדם אחר – הדבר מותנה בשליחת מייל ל: tarbuthadera@gmail.com ובאישור המחלקה ע"י הרכזת האדמיניסטרטיבית.
לאחר רישום לסיור/סדרת טיולים לא יתאפשר ביטול.
מס' מקומות מוגבל.
ייתכנו שינויים.

 
הוספה ליומן
לא נותרו מקומות לפעילות זו