יהודים-אהבה,שנאה וכסף - בהנחיית: שחר שקלש

כמה?

250 ₪

איפה?

שיזף 6, בית אליעזר

מתי?

08/01/2025
ח' טבת התשפ"ה
18:00-19:30

מידע

הרצאות אקטואליה והיסטוריה יהודים-אהבה, שנאה וכסף בהנחיית: שחר שקלש כתב מעריב סופהשבוע ולשעבר עורך חדשות בערוץ כאן משלב את עולמות ההיסטוריה, היהדות והאקטואליה שבהם הוא עוסק ביומיום, כדי לרתק את הקהל בשלל סיפורים רלוונטיים, חווייתיים ומעוררי מחשבה.

08.01.2025- יהודים על הכוונת (אנטישמיות היסטורית) עוד לפני שהפכו היהודים לעם, נולדה האנטישמיות. מאז היא משנה את פניה באופן מתוחכם בכל פעם שנוצר משבר. בהרצאה נבחן היבטים שונים של התופעה, כולל תפקידם של מדינה ישראל, הרשתות החברתיות וכיצד היא משנה את העם היהודי מבפנים.

15.01.2025- איך לשרוד בעולם אנטישמי (אנטישמיות היום) מתקפת הטרור על ישראל באוקטובר 23 הייתה אירוע מכונן בתולדות המדינה, ושינתה סדרי עולם פוליטיים וחברתיים גם בשאר העולם המערבי. בהרצאה נצא למסע היכרות הכרחי עם האנטישמיות הרווחת היום מסביב לגלובוס. וכן, למרות הכל, יש גם בשורות טובות.

22.01.2025- על יהודים וכסף. אומרים על יהודים שהם יודעים לתמרן ולעשות כסף בכל סיטואציה. מצד שני יהודים תמיד רדפו אחר שוויון, ורעיונות סוציאליסטיים הלהיבו את דמיונם. אז האם מדובר במיתוס, או שהחיבור בין יהודים לכסף באמת שינה את העולם?

29.01.2025- איך מנצחים שנאה ? שנאה ופילוג קיימים בעולמנו עוד מימי קדם, והתפשטו במיוחד מאז כניסת הרשתות החברתיות לחיינו. אבל מדוע בכלל הביולוגיה והסוציולוגיה מתמרצות בני אדם לשנוא, למה דווקא היהדות רואה בתופעה הזו איום קיומי, ובאלו כלים ניתן לצמצם אותה?