הרצאות מוזיקה קלאסית בקצב, תנועה ומחול - בהנחיית: ירון קרשאי

כמה?

250 ₪

איפה?

שיזף 6, בית אליעזר

מתי?

09/01/2025
ט' טבת התשפ"ה
10:30-12:00

מידע

הרצאות מוזיקה קלאסית בקצב, תנועה ומחול

בהנחיית: ירון קרשאי

סדרה של 4 הרצאות:

9.1.25 - “מארשים וניצחונות מפורסמים”

16.1.25 - “הזמנה למחול” - הוואלסים היפים של הרומנטיקה

23.1.25 - “רוח צוענית" - מיטב הפולקלור הקלאסי ממזרח אירופה

30.1.25 - “רוח לטינית"- מיטב הפולקלור הקלאסי מספרד ודרום אמריקה

הסבר על כל הרצאה:

9.1.25 - “מארשים וניצחונות מפורסמים” - מארש הוא שיר לכת, מוזיקה קצבית שנועדה במקור ללוות ולעודד את הצועדים בסך. מקורו הוא כנראה צבאי, מנוגן בעיקר בכלי נשיפה ובכלי הקשה ומטרתו לתת מוטיבציה ועידוד לחיילים הצועדים לקרב. מהמאה ה-16 כתבו מלחינים רבים מארשים למטרות ואירועים רבים ושונים ובסגנונות המתאימים לתקופה ולאופי המלחין. ההרצאה סוקרת במצגת ובסרטוני וידאו את המארשים היפים, המפורסמים והמלהיבים ביותר! זוהי חגיגה של מוזיקה קצבית, מהנה, מוכרת וסוחפת! בין שלל המארשים: צה"ל צועד, כוכבים ופסים לנצח, מארש הניצחון מ'אאידה' ועוד רבים אחרים...

 

16.1.25 - “הזמנה למחול” - הוואלסים היפים של הרומנטיקה. הוואלס שמקורו בשירי האיכרים והלנדלרים שבהרי טירול בווינה, התפתח ונהיה פופולרי עד מאוד במחצית השנייה של ה מאה ה-19. ההרצאה דוגמת סוגים שונים ומגוונים של ואלסים מפורסמים מתוך בלטים וכיצירות עצמאיות, עם דגש על התקופה הרומנטית. רוב הקטעים מוכרים ופופולרים. בהמשך ההרצאה נראה ונשמע ואלסים שלא נועדו מלכתחילה לריקוד והתפרסמו כיצירות עצמאיות. בין הקטעים: ואלסים מ'מפצח האגוזים', 'אגם הברבורים', 'קופליה', ה'ואלס הנוגה' של סיבליוס, ואלס 'הנשף' מהסימפוניה הפנטסטית של ברליוז, וכמובן - ואלס 'הדנובה הכחולה'.

 

23.1.25 - “רוח צוענית" - מיטב הפולקלור הקלאסי ממזרח אירופה. עושר של מוזיקת עם צוענית והשפעותיה על גדולי המלחינים...מחולות ומוזיקת צוענים בהרצאה שיש בה הרבה יותר מאמוציות ונוסטלגיה. בין הקטעים: הצ'רדאש של מונטי, המחול ההונגרי של ברהמס, הורה סטאקטו והרפסודיה הרומנית של אנסקו לצד קטעים מהסרט "שעת הצוענים" ומוזיקה צוענית אותנטית בת זמננו.

 

30.1.25 - “רוח לטינית" - מיטב הפולקלור הקלאסי מספרד ודרום אמריקה. עושר של מחולות לטיניים: פסדובלה, טנגו, פנדנגו, רומבה, סלסה ועוד.. לצד קטעים מרגשים כמו הקונצ'רטו ארנחואז לגיטרה מאת רודריגו והבכיאנס ברזילייראס של וילה-לובוס. "להיטים" מוכרים מאוד של מלחינים מתחום הפולקלור ספרדי-לטיני, לצד ה"סוויטה ספרדית" מאת אלבניז ו"מחול האש" של דה פאייה. חגיגת קצב וצבעים, עם גיטרות, קסטנייטות והרבה כלי הקשה וקצב לטיני.