האנשים ששינו את העולם - בהנחיית: שחר שקלש

כמה?

250 ₪

איפה?

שיזף 6, בית אליעזר

מתי?

05/02/2025
ז' שבט התשפ"ה
18:00-19:30

מידע

הרצאות אקטואליה והיסטוריה

האנשים ששינו את העולם בהנחיית: שחר שקלש, כתב מעריב סופהשבוע ולשעבר עורך חדשות בערוץ כאן 11

משלב את עולמות ההיסטוריה, היהדות והאקטואליה שבהם הוא עוסק ביומיום, כדי לרתק את הקהל בשלל סיפורים רלוונטיים, חווייתיים ומעוררי מחשבה.

5.2.2025 - אם זכרוני אינו מטעה אותי. אנשים נוטים לחשוב שהם גיבשו את דעתם בעצמם, אבל האמת היא שהתודעה שלנו נקבעת על ידי אחרים. דרך המלחמה באוקראינה, הסכסוך הישראלי-ערבי ומלחמת העולם השנייה, נענה על שאלה אחת פשוטה: איך שולטים לנו במחשבות?

12.2.2025 - נשים משנות עולם. לפני עידן "מי טו" והשוויון המגדרי, בשיא המלחמה הגדולה בהיסטוריה, היו נשים ששינו את העולם לטוב ולרע – וסיפורן לא סופר. מנשות הצמרת הנאצית, דרך היהודייה שניסתה לבלום את השואה ועד לאלה שמרדו באושוויץ. סיפורים עם מוסר השכל רלוונטי במיוחד.

19.2.2025 - מקבלי ההחלטות. איך קיבלו צ'רצ'יל, היטלר וסטלין את ההחלטות הגורליות במלחמת העולם השנייה? כיצד פעלו מנהיגים יהודים שנאלצו להכריע אם לשתף פעולה עם הנאצים או למרוד? מסע בעקבות סיפורם של מנהיגים כדי להבין כיצד אנשים הופכים למנהיגים.

26.2.2025 - מותה של אירופה. במשך מאות שנים ראו האירופאים את עצמן כערש התרבות האנושית ומבשרי הקידמה. הם המציאו אידיאולוגיות, יצרו אומנות מופת, עברו להתגורר בערים ויצרו חידושים טכנולוגיים. רבים מהם התנתקו מהאדמה ומאלוהים כדי לעבור לאורח חיים מודרני.